Digitális Témahét 2025. – alsó tagozat

A Digitális Témahét Magyarország legnagyobb digitális pedagógiai eseménye, amely 2016-ban indult útjára. Ehhez a kezdeményezéshez iskolánk minden évben csatlakozik. A Digitális Témahét kiemelt célja a digitális kompetencia fejlesztése és a tantervi fejlesztési célok megvalósítása a technológia hatékony alkalmazásával pedagógiai projektekben. A Témahét további célja a digitális pedagógia elterjesztése, alkalmazásának elmélyítése annak érdekében, hogy a digitális kompetenciát alkotó készségek, képességek fejlesztése minden tantárgyban megvalósuljon. További cél, hogy a pedagógusok tudatos és biztonságos, alkotó és kreatív digitális eszközhasználatra épülő tanulási folyamatokat tervezzenek és valósítsanak meg.

Iskolánk alsó tagozatos diákjai a Répamese feldolgozásával vettek részt az idei Digitális Témahéten. A mese feldolgozásához főként digitális technológiát felhasználtunk. A gyerekek tableten, laptopon, asztali számítógépeken és interaktív táblákon oldották meg a napi feladatokat. Többek közt online puzzle-okat raktunk ki, szókeresőket, kvízeket, igaz-hamis feladatokat oldottunk meg a digitális térben és répából készült recepteket is kerestünk az interneten. A kisebbeknek is bőven jutott digitális feladat, ők memóriajátékkal, kép-árnyék kereső játékokkal fejlesztették digitális kompetenciájukat. A digitális feladatokon túl tevékenykedtető, kézműves feladatokban sem volt hiány: az elsősök répával számoltak, répás vonalvezetőn gyakoroltak, répákkal olvastak, de hajtogattunk, színeztünk is répát, és az elkészült alkotásokból a hét zárásaként egy répa-szépségversenyt is rendeztünk. A napi feladatok megoldását fotókkal igazolták az osztályok, amiért minden nap egy-egy répatallért kaptak. Minden osztály ügyesen, kitartóan dolgozott, így a hét végére mindenhol összegyűlt az 5 db répatallér. A legaktívabb, leglelkesebb osztály a 4. osztály volt, ők nemcsak keresték, gyűjtötték a recepteket, hanem egy finom répamuffint is készítettek a hét során!